Cum sa mananci

Esti curios cum poti avea un ficat sanatos?
20 octombrie 2017
Noi medicamente pentru tratamentul Hepatitei C
30 octombrie 2017
Show all

Exista o strategie care se bazeaza pe proprietatea organismului si a creierului de a inregistra un nivel ridicat de satietate la aproximativ 20 de minute dupa ce mananci.

Cum sa maninci?

1. Lasa-ti mai mult timp pentru a manca

Daca iti aloci doar o scurta perioada de timp pentru a manca, vei manca mai repede si nu iti vei da seama cand te saturi, crezand ca trebuie sa mai mananci. Ajusteaza-ti programul astfel incat sa mananci incet si calm mancarea intr-o perioada de 20 de minute sau mai mult. Probabil ca undeva pe la jumatatea procesului te vei simti plin si iti vei pierde dorinta de a manca mai mult.

 

2. Lasa-ti tacamurile ,,sa se odihneasca” intre gurile de mancare

Aceasta este una dintre cele mai bune modalitati de a extinde timpul mesei. Fa o regula personala sa nu ai niciodata o lingura sau o furculita in manp in timp ce mai ai mancare in gura. Ia o gura, pune jos tacamurile, mesteca, inghite, ia din nou tacamul si repeta procesul.

3. Concentreaza-te la mancare

Este frumos sa mananci alaturi de alte persoane la masa, iar daca ai o familie, probabil ca tii foarte mult la aceasta traditie. Aceasta preferinta iti ofera tot felul de beneficii pentru sanatate care nu au nimic de-a face cu alimentatia. Deci, daca mananci alaturi de alte persoane, incearca sa nu te pierzi in conversatii, astfel incat sa uiti ca mananci. Sarcina ta este sa pretuiesti fiecare gura, mancand incet si cu grija, chiar si in timp ce vorbesti cu alte persoane.

4. Asculta muzica relaxanta

Melodiile linistite care canta in fundal incurajeaza mestecatul de placere. Este un truc care combate graba la masa, precum si stresul corelat cu mancatul, ajutandu-te sa te relaxezi in mod natural.

5. Mesteca mai mult

Cea mai mare parte a experientei gustului provine de fapt din miros, motiv pentru care nimic nu are gust atunci cand esti racit. Foloseste acest lucru in avantajul tau, mestecand mai mult mancarea. Nu numai ca vei manca mai putin, dar te vei bucura mai mult de aroma preparatelor.