Tranzitul intestinal lent

Suferinte postcolecistectomie
7 decembrie 2016
Managementul pacienţilor cu Hepatită cronica C
10 octombrie 2017
Show all

Regim de viata pentru persoanele cu tranzit lent

Un tranzit intestinal lent poate duce la tot felul de afectiuni digestive, ingrasare, acumulare de toxine in organism, constipatie, balonare, gaze intestinale si, in general, un mare disconfort fizic. 

Tranzitul intestinal lent presupune exista de pauze prea mari intre scaune, un tranzit intestinal normal fiind acela cu 1-2 scaune pe zi. Tranzitul intestinal prea rapid, presupune mai mult de 3 scaune pe zi si poate duce la deshidratare, deficiente nutritionale si scadere in greutate.

Nu numai alimentatia este principala cauza a tranzitului intestinal prea lent, ci si stresul, sedentarismul lipsa de miscare fizica, anumite obiceiuri alimentare gresite, unele medicamente si diverse dezechilibre hormonale.

Este bine de stiut care sunt cele mai eficiente metode pentru combaterea tranzitului intestinal prea lent:

  1. Combaterea sedentarismului, mersul pe jos, exercitiile fizice: Nu mai este o noutate pentru nimeni faptul ca sedentarismul poate duce la tot felul de afectiuni, care mai de care mai neplacute. Pentru a te mentine in forma, nu este neaparat nevoie sa mergi la sala de sport, plimbarile pe jos, alergatul, mersul cu bicicleta sau cu rolele, inotul si mersul pe munte pot fi niste alternative mai placute la orele petrecute la sala.
  2. Consuma mai putina carne: Dintre toate alimentele pe care le consumi intr-o zi, 60% ar trebui sa fie numai fructe si legume. Cu cat reduci mai mult consumul de carne, cu atat tranzitul intestinal va functiona mai bine. Incearca sa iti faci un obicei din a consuma o salata cu tot felul de verdeturi la fiecare masa, rezultatele nu vor intarzia sa apara.
  3. Consuma iaurturi natural: Pentru reglarea tranzitului intestinal, iaurturile sunt remediul perfect. Acestea contin probiotice care accelereaza tranzitul intestinal. Daca te plictisesti de iaurtul simplu, incearca sa adaugi fructe, cereale si seminte de tot felul. Evita iaurturile cu arome din comert.
  4. Consuma alimente bogate in celuloza – fibre: Fibrele sunt importante pentru accelerarea tranzitului intestinal, de aceea trebuie consumate cat mai des. Printre cele mai importante alimente bogate in fibre se numara semintele de psyllium, semintele de chia, legumele, fasolea, mazarea, lintea, nautul, telina, sfecla rosie, soia, broccoli, spanacul, dovleacul, morcovii, varza, smochinele, prunele, prunele uscate, curmalele, merele, perele, capsunile, afinele, fructul de avocado, migdalele, nucile, arahidele si orice fel de cereale integrale.
  5. Hidrateaza-te: Fie ca bei apa, fie ca bei ceaiuri, este bine sa consumi in fiecare zi cat mai multe lichide. Pentru accelerarea tranzitului intestinal sunt recomandate sucurile de verdeturi, sucul de telina, limonadele, smoothie-urile cu avocado si diverse seminte. De asemenea, nu uita de sucul de prune. Prunele contin sorbitol care are efect laxativ si accelereaza tranzitul intestinal.